ثـــانـــويــــــة الــعــقــيــد بــوقـــــــرة - الشلف
مرحبا بكم يا زائر

على الموقع التواصلي لثانوية العقيد بوقرة بالشلف

- الجزائر -

يمكنكم تصفح الموقع دون الحاجة للتسجيل.
بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

المواضيع الأخيرة
» أخبار : أساتذة الدروس الخصوصية يبيعون الأوهام للطلبة
السبت مايو 18, 2013 7:52 pm من طرف SAADI

» إختبار الفصل 2 (12-13) 3ر ، 3تر، 3ع (ع فيزيائية)+التصحيح
الأربعاء مارس 13, 2013 6:11 am من طرف Meknaci

» أسرار الحجر الأسود
الثلاثاء أغسطس 07, 2012 10:18 pm من طرف SAADI

» معلومات: الوثائق اللازمة للتسجيل بالجامعة
الأربعاء أغسطس 01, 2012 11:43 am من طرف زائر

» خبر: المعالجة الالكترونية لخيارات الطلبة الجدد
الأحد يوليو 08, 2012 9:32 pm من طرف SAADI

» معلومة: كليات الطب والصيدلة بمعدل 14 وتفوق 13 في الرياضيات والفيزياء
الإثنين يوليو 02, 2012 9:48 pm من طرف SAADI

» معلومة : 34 مدرسة عليا للمتفوّقين في البكالوريا
الأحد يوليو 01, 2012 10:14 pm من طرف SAADI

» هام : التسجيلات الجامعية الأولية
الأحد يوليو 01, 2012 9:25 pm من طرف SAADI

» جديد : نتائج شهادة الباكالوريا 2012 على الموقع
السبت يونيو 30, 2012 4:16 pm من طرف SAADI

» نتائج باكالوريا 2012 يوم الجمعة 29 جوان 2012
الخميس يونيو 28, 2012 9:25 pm من طرف SAADI

» التصحيح النموذجي الرسمي للغة الانجليزية- آداب و فلسفة- باكالوريا 2012
الجمعة يونيو 15, 2012 9:41 pm من طرف SAADI

» التصحيح النموذجي الرسمي للغة الانجليزية- ع.د/ر/ت.ر/ت.إ- باكالوريا 2012
الجمعة يونيو 15, 2012 9:40 pm من طرف SAADI

» التصحيح النموذجي الرسمي للغة الانجليزية- شعبة اللغات- باكالوريا 2012
الجمعة يونيو 15, 2012 9:38 pm من طرف SAADI

» حذار المشروبات الطاقوية !
الأحد يونيو 03, 2012 8:35 pm من طرف SAADI

» الطريق إلى النجاح في الباكالوريا - جريدة الخبر
الخميس مايو 31, 2012 12:03 pm من طرف SAADI

» كتاب "المثالي في مادة الدارات الكهربائية و الإلكترونية"
الثلاثاء مايو 29, 2012 7:14 pm من طرف SAADI

» حوليات العلوم 2012
الأحد مايو 20, 2012 11:10 am من طرف SAADI

» Bac 2012 Annale
الخميس مايو 17, 2012 8:28 pm من طرف SAADI

» CORRECTION BAC BLANC 3SE BAC BLANC MATHS 3SE CHLEF 2011-2012
الخميس مايو 17, 2012 7:18 pm من طرف Salaouatchi

» Third Term Exam (L.L.E)l
الأحد مايو 13, 2012 9:34 pm من طرف SAADI

» امتحانات مختلفة في مادة الرياضيات -الفصل الثاني
السبت مايو 12, 2012 4:25 pm من طرف SAADI

» 10 امتحانات مختلفة في مادة الرياضيات -الفصل الأول
السبت مايو 12, 2012 4:23 pm من طرف SAADI

» بعض الأخطاء الشائعة في كتابة مقالة فلسفية
السبت مايو 12, 2012 4:18 pm من طرف SAADI

» منهجية رائعة لكتابة نص فلسفي
السبت مايو 12, 2012 4:17 pm من طرف SAADI

» مهم...منهجية كتابة نص فلسفي
السبت مايو 12, 2012 4:15 pm من طرف SAADI

» تصحيح الموضوع الثاني (بكالوريا تجريبي 2012 )
الخميس مايو 10, 2012 10:18 am من طرف Meknaci

» تصحيح الموضوع الأول (بكالوريا تجريبي 2012 )
الخميس مايو 10, 2012 10:11 am من طرف Meknaci

» بكالوريا تجريبي ماي 2012
الخميس مايو 10, 2012 10:05 am من طرف Meknaci

» Bac Blanc 2012 -Literary Streams- Topic2+Correction
الأربعاء مايو 09, 2012 4:28 pm من طرف SAADI

» Bac Blanc 2012 - Literary Streams- Topic 1+Correction
الأربعاء مايو 09, 2012 4:26 pm من طرف SAADI

» Bac Blanc 2012 - Scientific Streams- Topic 2+Correction
الأربعاء مايو 09, 2012 4:24 pm من طرف SAADI

» Bac Blanc 2012 -Scientific Streams- Topic 1+Correction
الأربعاء مايو 09, 2012 4:23 pm من طرف SAADI

» BAC.BLANC.3SE..SUJETS MATHS 01 ET.02.MAI-2012
السبت مايو 05, 2012 9:22 pm من طرف Salaouatchi

» عتبة الدروس باكالوريا 2012 -كل الشعب-
الثلاثاء مايو 01, 2012 11:40 am من طرف SAADI

» عتبة الدروس 2012 الشعب 3ع تج ، 3ر ، 3ت ر
الإثنين أبريل 30, 2012 5:15 pm من طرف Meknaci

» The Conditional Forms (I,II and II) Practice
السبت أبريل 28, 2012 3:01 pm من طرف SAADI

» Expressing Wish Practice
السبت أبريل 28, 2012 2:59 pm من طرف SAADI

» استدعاء البكالوريا دورة 2012
السبت أبريل 14, 2012 8:32 pm من طرف SAADI

» متحركات دروس المناعة
الثلاثاء أبريل 10, 2012 12:12 am من طرف SAADI

» صفحات لتحميل (دروس , تمارين و حوليات) للبكالوريا
الخميس أبريل 05, 2012 10:45 am من طرف SAADI

» أخطاء شائعة بين مرضى السكري
الأربعاء مارس 28, 2012 10:20 am من طرف SAADI

» Why Do Examinees Fail?l
الإثنين مارس 19, 2012 12:15 pm من طرف SAADI

» Inscriptions Baccalauréat 2012
الأحد مارس 11, 2012 9:02 pm من طرف SAADI

» إختبار الثلاثي الثاني+ التصحيح النموذجي تخصص 2 تسيير واقتصاد.2010.2011
الأربعاء فبراير 01, 2012 10:15 pm من طرف abderrahim02

» هل نحن ندين بتخيلنا الإبداعي لذواتنا أم لمحيطنا الاجتماعي ؟
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:07 pm من طرف SAADI

» هل يمكن تحقيق العدالة الاجتماعية في ظل الفروق الفردية ؟
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:06 pm من طرف SAADI

» إن اللغة جسم الفكر
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:06 pm من طرف SAADI

» علاقة اللغة بالفكر
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:05 pm من طرف SAADI

» العلوم الإنسانية و العلوم المعيارية
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:04 pm من طرف SAADI

» التفكير الرياضي - الطريقة :جدلية
الثلاثاء يناير 31, 2012 8:03 pm من طرف SAADI

سحابة الكلمات الدلالية

ثانوية  plan  lesson  

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية live      

قم بحفظ و مشاطرة الرابط ثـــانـــويــــــة الــعــقــيــد بــوقـــــــرة - الشلف على موقع حفظ الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط ثـــانـــويــــــة الــعــقــيــد بــوقـــــــرة - الشلف على موقع حفض الصفحات

تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



First Term Exam : Rights of Children

اذهب الى الأسفل

First Term Exam : Rights of Children

مُساهمة من طرف SAADI في الإثنين فبراير 14, 2011 3:14 pm



PART ONE : Reading and Interpreting (16pts) :


Text:


The convention on the Rights of the Child is one of the greatest gifts the adult world has given to the child. No one can claim that the rights of a child are someone else’s responsibility. We all share the responsibility. We must always be ready to
take responsibility when there is no one else to speak out for a child or to give care.
The lives and normal development of children should have first call on society’s resources and capacities, and
children should be able to depend upon that commitment in times of peace, in time of recession as in times of prosperity.
The convention embodies the promise that every child has the right to survive and develop, to grow healthy and
obtain education, the right to be protected against exploitation, neglect and abuse, the right to participate in decisions concerning his or her
own future, the right to be considered as an individual with inalienable rights.
In my capacity as UNICEF Goodwill Ambassador over many years, Ihave seen how children suffer when their
basic rights are not respected. And I have seen how children can be given a good and a healthy life, even in conditions that are far from ideal, if we all work together. UNICEF, an organization that cares, has taken a lead role in showing the world that the convention on the Rights of
the Child can be used as our guideline and standard for all actions concerning children.



1- Are these statements True or False? (1pt)
a- Rights of children are a shared responsibility……………………………..
b- Children suffer when their basic rights are violated. ……………………………..


2 – Answer the questions according to the text(3.5pt)
a- Who is the author (writer) of the text ?

b-What are the rights of children?

c-What is the role of UNICEF?



3-Find in the text words that are closest in meaning to the following: (1.5pt)
a- agreement(§1)= ……………………………………………
b-to live( §3)= …………………………………………
c- considered(§4)=…………………………………………


4-What do the underlined words refer to in the text? (1pt)
his or her (§3) …………………………………………………I(§4) ……………………………………………


5- Choose the best title to the text. (1pt)
a- UNICEF
b-The Rights of Children
c- TheDuties of Children


6-Complete the second sentence o that it means as the first one given: (4pts)
1.a/ The world governments ought to end the practice of child working
b/ The world governments…………………………………………………………………………………………….
2. a/ UNICEF can contribute to end violence against children
b/ UNICEF is able …………………………………………………………………………………………….
3. a/ We all share the responsibility.
b/ The responsibility …………………………………………………………………………………………….
4. a/ We can give a good and healthy life to children.
b/ A good and healthy life…………………………………………………………………………………………….


7- Circle the silent letters in these words :(1pt)

Right - work -


8- Fill in the gaps with words from the list : these // duty //violence(3pts)


Millions of children worldwide are subjected to……………….…., exploitation and abuse including the worst forms of child labor. UNICEF has the chief………………… to prevent children from being the victims of …………………..…practices in partnership with governments.



PART TWO : Written Expres​sion(4pts)

Choose only ONE topic :


Topic 01:

Use your own words to say if you personally witnessed a case of violence against one child.
Is it right or wrong to punish children? Express your point of view.


Topic 02:


Imagine you are a headmaster of a High School. Write eight school rules.
- Pinafore/respect/ accept the opinions of others./
promote a culture of peace /co-operate to solve problems/ Express opinions/
meet together to express views.


avatar
SAADI
أستاذ
أستاذ

التخصص : لغة إنجليزية

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى